Ile zarabia specjalista od seo?

Ile zarabia specjalista od seo?


Specjalista SEO to osoba, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Ile zarabia specjalista od seo? Zadania, które posiada osoba na takim stanowisku to przede wszystkim: tworzeniem audytów, optymalizacja serwisów, pozyskiwanie zewnętrznych linków czy analiza rynku online pod kątem fraz kluczowych. Obowiązki pracownika mogą się różnić w zależności od konkretnej firmy oraz jej potrzeb.

W związku z tym rozbieżne są również wynagrodzenia specjalistów SEO . Najczęściej pozycjonerzy https://wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/, ponieważ tak brzmi spolszczona nazwa tego stanowiska, są zatrudnieni na etatach w agencji. Mogą jednak działać jako freelancerzy lub pracować w konkretnej firmie, która szuka pozycjonerów, aby zwiększyć widoczność firmowej strony internetowej. Ile dokładnie może zarabiać specjalista SEO? W jaki sposób zostać pozycjonerem? Dowiesz się z tego artykułu.

Specjalista SEO – jakie predyspozycje są potrzebne?

Ile zarabia specjalista od seo?

Podstawowym wymaganiem na stanowisku specjalisty SEO https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-pozycjonowanie-seo/ jest oczywiście umiejętność obsługi komputera, jak i płynne poruszanie się po sieci. A jakie predyspozycje powinien mieć? Jakie umiejętności sprawdzają się w tej pracy? Kluczowym aspektem jest odporność na stres, szczególnie jeśli podejmowane działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Ponadto specjalista SEO https://www.adamgrabowski.guru powinien posiadać podzielną uwagę, która pozwala mu skupić się na kilku zadaniach jednocześnie. Najczęściej jeden pozycjoner zajmuje się kilkoma serwisami. To sprawia, że na każdy z nich musi poświęcić odpowiednią ilość czasu. Nie bez znaczenia jest również komunikatywność. Jakakolwiek dezinformacja może spowodować negatywne efekty pracy, pogarszając jednocześnie układy w zespole.

Poza predyspozycjami osobowościowymi czy cechami charakteru, kluczowe są przede wszystkim umiejętności techniczne. Bez nich ta praca nie jest możliwa. Więcej informacji na ten temat można między innymi znaleźć w raporcie Senuto. Badacze wzięli pod uwagę kompetencje, zarobki, benefity oraz obowiązki pozycjonerów. W badaniu uczestniczyły aż 322 osoby, które różniły się miejscem zatrudnienia, doświadczeniem, pozycją w firmie, jak i innymi cechami. Jakie umiejętności okazały się być najbardziej przydatne na tym stanowisku? Osoby, które wzięły udział w badaniu wymieniły między innymi: znajomość HTML, Google Analytics, On-page SEO, Excel, UX (podstawowy), Link building, Content marketing oraz Google Tag Manager. Każda z wymienionych pozycji może być opanowana zarówno na poziomie podstawowym, jak i zaawansowanym. Na początku kariery wystarczy znać podstawowe zagadnienia wybranych pojęć, ale wraz z rozwojem i chęcią awansu, należy poszerzać wiedzę w wymienionych obszarach, zwiększając swój poziom zaawansowania.

Jak zostać specjalistą SEO?

specjalista Google Ads
specjalista Google Ads

Poza zarobkami, jakie może mieć specjalista SEO, warto też dowiedzieć się, jakie są kolejne etapy jego kariery. Jaką zatem drogę trzeba przebyć, aby uzyskać takie stanowisko? Istnieje oczywiście wiele ścieżek. Po pierwsze można zacząć od pracy copywritera, czyli osoby, która zajmuje się tworzeniem treści wpływających na pozycjonowanie strony. W związku z tym teksty powinny zawierać frazy kluczowe, które umieszczone są w naturalny dla użytkownika sposób. ż ten sposób można sukcesywnie poznawać świat seowca, wdrażając się w temat. W tym wypadku przyda się jednak umiejętność lekkiego pióra. W przeciwnym razie warto zainteresować się kursami lub szkoleniami z zakresu SEO. Dostępne są zarówno online, jak i stacjonarnie w różnej formie. Znając już teorię z tego zakresu, można starać się o stanowisko juniorskie. Świetnym rozwiązaniem jest również staż w agencji, w której można nabywać praktyczne doświadczenie. Z biegiem czasu można stać się dobrym specjalistą. Jak widać, ścieżek rozwoju jest co najmniej kilka. Co najważniejsze, jak w każdym zawodzie, liczy się przede wszystkim umiejętność  samodyscypliny i chęć rozwijania się w takim obszarze. Z taką motywacją, nie tylko do zarabiania pieniędzy, z pewnością się uda.

Ile zarabia specjalista SEO?

Wiele osób zastanawia się, ile zarabia pozycjoner. Czy rzeczywiście ta branża jest tak opłacalna, jak mogłoby się wydawać? Warto podkreślić, że zarobki na tym stanowisku zależą od stażu pracy oraz obowiązków specjalisty. Szacuje się, że mediana wynosi około 6 700 złotych brutto, czyli około 4 800 złotych netto. Najwięcej osób, ponieważ 33,86% uczestników sondażu wskazuje, że zarabia na tym stanowisku od  3 do 4 tys. złotych netto. Natomiast powyżej mediany zaledwie 12,6% . Taki procent osób uczestniczących w badaniu zadeklarowało zarobki powyżej 7 tys. złotych netto. Warto również pamiętać, że wypłata specjalisty SEO  jest najwyższa w największych miastach Polski takich jak: Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław. Na wartość wynagrodzenia wpływa również rodzaj pracy. Największe różnice w wypłacie można zauważyć u pozycjonerów, którzy pracują jako freelancerzy. Ich zarobki są najczęściej skrajnie wysokie lub bardzo niskie. Wiele zależy również od tego, jak wykonują swoją pracę, a także i ilu klientów są w stanie pozyskać. W związku z tym dysproporcje mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych.