Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej


Firma musi dotrzeć do grona klientów, a im więcej osób będzie mogło zapoznać się z ofertą, tym większa jest szansa, że rzeczywiście dojdzie do zakupu. Kiedyś ten temat sprowadzał się przede wszystkim do odpowiedniej lokalizacji lub (jeszcze dawniej) z przenoszeniem swojego towaru, żeby zaprezentować go kolejnym ludziom. W dużej mierze obecnie reklama oraz prezentacja oferowanych dóbr została przeniesiona do globalnej sieci. Z tego powodu tak ważne jest sprawienie, że w Internecie wielu użytkowników trafi na naszą ofertę. Jak jednak tego dokonać? Najskuteczniej odbywa się to poprzez pozycjonowanie strony internetowej. To część naturalnego procesu, czym różni się od zapłaty w celu umieszczania reklam na zewnętrznych witrynach. Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu. Najwięcej uwagi skupimy jednak na tym, jak sprawdzać, czy strona internetowa odpowiednio się pozycjonuje.

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowejJak powinniśmy rozumieć temat pozycjonowania stron internetowych?

Wiemy już, że jest to bardzo ważne zagadnienie. Czym jest jednak pozycjonowanie witryn? Oznacza ono wyświetlanie kolejnych stron w ramach odpowiedzi wyszukiwarki. Oczywiście w kontekście frazy wpisanej przez użytkownika. Załóżmy, że osoba wykorzystuje Google do tego, żeby znaleźć najlepszy basen w Warszawie. Przykłady, które zostaną wyświetlone jako pierwsze, mają większe szanse na to, że ktoś zapozna się z ich ofertą.

Jak zadbać o pozycjonowanie w Warszawie?

Przeanalizujmy temat pozycjonowania stron internetowych w kontekście Warszawy. Jest to ciekawe zagadnienia, ponieważ pojawienie się dużego rynku to duża liczba potencjalnych klientów. Ostatecznie rywalizacja bywa więc bardziej zażarta niż w innych polskich miastach. Jak jednak poprawić swoją pozycję? W ogólności jest to temat, który sprowadza się do publikowania odpowiednich treści, zadbanie o wysokie standardy techniczne oraz regularna praca nad poprawą pozycjonowania. Jednocześnie w Warszawie możemy znaleźć wiele firm, które zajmują się tematem SEO. Tym samym można skorzystać z wiedzy i doświadczenia osób, które znają warszawski rynek i tym samym wiedzą jak na nim zaistnieć.

Jak sprawdzić pozycjonowanie witryny?

Załóżmy jednak, że próbujemy zaistnieć na warszawskim rynku. Niestety ten system nie działa w taki sposób, że zatrudnimy specjalistę, a następnie od razu znajdziemy swoją witrynę u samego szczytu wyszukiwania Google. Jest to bardziej skomplikowany temat, który składa się z kolejnym etapów i stałego rozwoju. Jak sprawdzić pozycjonowanie w efektywny sposób?

Czy warto obserwować wyniki bezpośrednio w Google?

Oczywiście istnieje możliwość poszukiwania własnej strony internetowej wprost w wyszukiwarce Google. Jest to jednak nieefektywne wykorzystanie czasu i tym samym tę metodę należy traktować bardziej jako ciekawostkę. Szczególnie dopiero w ramach początku procesu pozycjonowania prawdopodobnie będziemy musieli przewinąć wiele stron, żeby trafić na tą, którą szukamy. Szczególnie łatwo jest zginąć w Warszawie, gdzie propozycji w prawie każdej branży jest wiele.

Czy istnieją skuteczniejsze metody obserwacji pozycjonowania?

Na szczęście istnieją skuteczniejsze metody, które pozwalają w krótkim czasie sprawdzić postępy w pozycjonowaniu. Na początek narzędzie do analityki pochodzące z tej samej firmy, która zajmuje się najważniejszą wyszukiwarką. Następnie przedstawimy również kolejne propozycje, które mogą skutecznie usprawnić analitykę. Ponadto pamiętajmy, że o ile trudno na pierwszy rzut zobaczyć skojarzenie między narzędziami statystycznymi do obsługi pozycjonowania i Warszawą, tak jest to w tym kontekście użyteczne oprogramowanie. Po pierwsze możemy sprawdzić własną witrynę. Po drugie możemy przeanalizować konkurencję.

Google Analytics

Jest to jedno z najciekawszych narzędzi, które służą do analityki pozycjonowania stron. Ważne w tym przypadku są różnego rodzaju statystyki. Nie tylko sama liczba wejść na stronę, ale również sprawdzenie choćby pochodzenia użytkowników czy pewnych informacji o nich. Nawet skuteczna agencja SEO nie sprawi, że od razu, że nasza strona zostanie wyświetlona jako pierwsza w ramach dowolnej frazy z naszej branży. Zamiast tego systematycznie będą zwiększały się liczby odsłon witryny, a wtedy z czasem można zdobywać kolejne miejsce względem Google.

Semstorm

Kolejne narzędzie, które warto przedstawić w ramach tego artykułu. Przede wszystkim przydaje się ono do analizy słów kluczowych. Jest to cenna informacja, ponieważ pozwala na obranie skutecznej strategii w przyszłości. Najważniejsze w tym przypadku jest więc zdobycie danych, które pozwalają na poprawę swoich osiągnięć w przyszłości.

Pozostałe narzędzia wykorzystywane przy pozycjonowaniu

Sprawdzanie swoich postęp oraz wyciąganie innych danych statystycznych odnośnie strony internetowej to bardzo ważny aspekt końcowego sukcesu. Warto do wcześniej wymienionego grona dodać jeszcze choćby Cmonitor czy Majestic. Oczywiście nadal są to przykłady i w praktyce jest znacznie więcej oprogramowania wyprodukowanego z myślą właśnie o poprawie pozycjonowania.

Podsumowanie

Pamiętajmy jednak, że jeśli rozmawiamy o Warszawie, to działanie występuje na wymagającym rynku. Tym samym nie od razu uda się pokonać konkurencję. Oczywiście działanie w ramach warszawskiej niszy jest trochę inną sytuacją niż próba rywalizacji w dziedzinach, w których funkcjonują rynkowi giganci. Nie zmienia to jednak faktu, że można osiągnąć końcowy sukces. Wymaga to czasu i inwestycji, ale korzyści mogą prowadzić do znaczącej poprawy finansów.